معارف دینی

آشنایی با معارف ناب اهل بیت

معارف دینی

آشنایی با معارف ناب اهل بیت

معارف دینی
آخرین نظرات
  • ۲۰ ارديبهشت ۹۸، ۰۱:۰۲ - سید محمد حسن علوی
    خوب
نویسندگان

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

این تصاویر مربوط است به پیکر "شهید عادل عبدالله حماده" از فرماندهان میدانی یگان کماندویی حزب الله موسوم به "قوات الرضوان" که در نبردهای منطقه القلمون به کاروان شهدای کربلاء پیوسته است.به گفته حاضرین در مراسم وداع با پیکر شهید عادل حماده، به محض ورود همسر و دختر این شهید برای آخرین وداع، ناگهان قطرات اشک از گوشه چشمان شهید سرازیر شده است. این واقعه مورد تایید دهها نفر از حاضرین در این مراسم و موجب تشدید حزن و اندوه خانواده شهید حماده شده است. انتشار تصاویر اشک ریختن شهید بازتابهای وسیعی در رسانه های لبنانی و منطقه ای بدنبال داشته است.

منبع: مشرق

فرعِ پنجمِ از مدخلِ کتابِ نهایة الحکمة یکی از مواضع سخت و سؤال‌ انگیزترین مباحث برای خوانندگان و دانشجویان فلسفه بوده که شاید عده‌ی بسیاری با یأس از فهم و لبّ آن، گذر از آن را بر بحث و تعمق حول آن، ترجیح دهند. حقیر نیز دچار این سردرگمی بودم، لکن اخیراً با صبر و شکیبایی به تفکر و کاوش در کلمات و مسفورات بزرگان و دیگر سخنان حضرت علامه، به تحقیق در این باره نشستم که متن ذیل حاصل جمع آوری نکات بزرگان و برخی توضیحات و نقد های این جانب در همین زمینه است. لازم به تذکر است که با وجود صرف وقت در مطالعه و جمع آوری متن ذیل، هنوز به جمع بندی نهایی در این زمینه نرسیده بلکه دیدگاه ابتدایی خود را در برخی عبارات و توضیحات در معرض نظر سروران فاضل در عرصه فلسفه گذاشتم تا با کمک آن بزگواران و نقد و یا توضیحاتی که کریمانه ما را از آن بهره‌مند می‌کنند، حقیر را ممد رسانند.

سید ابوذر نجیبی

از موضاعات جنجالی و بحث برانگیز در مورد مقامات اهل بیت، بحث ولایت تکوینی آن ذوات مقدس است که مورد انکار و اثبات بزرگان و باحثان در علوم عقلی واقع شده است. ما در ابتدا به بیان معنای لغوی و اصطلاحی ای عنوان پرداخته و بعد وارد بحث از آن می‌شویم.

سید ابوذر نجیبی

متن زیر تحقیقی ناقص در کلمات محقق کرکی است در زمینه‌ی ولایت فقیه از دیدگاه این فقیه برجسته که به مناسبتی بنده به تحقیق در این زمینه پرداختم. لازم است توجه شود که این تحقیق کامل و تام نبوده اما با این حال خالی از فایده نیز نخواهد بود و لذا به امید مفید واقع شدنش و آرزوی تکمیل آن توسط فاضلی دیگر، به انتشار این مختصر اقدام کردم. 

سید ابوذر نجیبی